Bij BRAVOTOURS.be bent U GEEN nummer maar wel een persoon, een persoon die we graag welkom heten in onze grote reisfamilie !
Bij BRAVOTOURS.be hoeft U niet naar een duur betaal-telefoonnummer te bellen zoals bij vele direct-verkopers !
Bij BRAVOTOURS.be kan U terecht voor zowel verre reizen, als citytrips, sneeuwvakanties, zonvakanties per eigen wagen, vliegtuig of per bus, gastronomische arrengementjes in de Ardenen, de Moezel of het Zwarte Woud, een exotische vakantie, een rondreis in Amerika, enkel een vliegticket naar Thailand of waar dan ook, U noemt het maar op. Wij hebben het bijna allemaal voor U !
BRAVOTOURS.be heeft een goedkope transfertservice voor het vervoer naar -en van de luchthavens ! Zaken die een directseller of een grote reisketen U niet kan aanbieden.
|

.
BRAVOTOURS.be
is nog steeds een "onafhankelijk" reiskantoor dat geen verplichte bindingen heeft met een bepaalde touroperator of instelling.
Wij worden dus NIET verplicht om bepaalde produkten/hotels/touroperators te verkopen, ongeacht of dit het beste produkt voor U is of ongeachte een een goed of niet goed produkt is, of ongeacht het een produkt is waar wij niet achterstaan.
Wel hebben wij een een aantal touroperators waar we wel achter staan,
een aantal touroperators waar het aantal klachten zeer klein of geen is .
.
BRAVOTOURS.be
is een lid van de INTERNATIONALE Direct Service Consult company, een internationale firma met internationale aandeelhouders, onder de directie van Ludwig COOLS.
Ludwig Cools, groot gebracht in de toeristische wereld (zoon van wijlen stichter autocars De Wijngaard Andre COOLS) en inmiddels reeds meer dan 20 jaar actief in de reiswereld stond sinds zijn aanvang in het reiskantoor (meer dan 20 jaar geleden) al in voor de organisatie of bemiddeling van de reis van vele duizenden vakantie-gangers. Ondanks ons "internationaal" zijn, is bij onze firma nog steeds het familiale gedachten-goed aanwezig in ons achterhoofd en in onze manier van werken. Het begrip "klant is koning en niet de touroperator (die blij mag zijn dat U met hem of haar wil op vakantie gaan) " trachten wij nog steeds te handhaven!
Onze aandeelhouders zijn dus internationaal en hebben allen reeds meer dan 20 jaar ervaring in de reissector. Onze aandeelhouders/partners beschikken over eigen reiskantoren in binnen -en buitenland, eigen touroperators in binnen -en buitenland, eigen appartementen in binnen -en buitenland, eigen autocars, eigen hotels, enz enz. Op de loonlijst van de firma's en aanverwanten van onze partners/aandeelhouders staan meer dan 100 personen !
.
BRAVOTOURS.be
is een gedeponeerde merknaam van Ludwig COOLS
. .
BRAVOTOURS.be
is lid van de Vereniging Vlaamse Reisbureaus, de belangrijkste en scherpste beroepsvereniging, die zeer ver gaat als het nodig is om onze klanten te verdedigen bij de touroperators ea.
.
BRAVOTOURS.be
is verzekerd tegen Financiëel onvermogen bij de Europese Verzekering /VSR, een extra en verplichte garantie ten overstaan van onze klanten, een verzekering waar U niets voor hoeft extra bij te betalen.
.
BRAVOTOURS.be
is lid van het samenwerkingsverband AVITOUR, een groepering met intussen reeds meer dan 160 reis-kantoren, verspreid over gans België. Eén van de doelen van dit samenwerkingsverband is om samen sterker te staan bij de touroperators als het erop aankomt om de klanten te verdedigen.
.
.
.
.
Waarom reserveren via een reisbureau
en waarom niet via het internet !
Vrijdag 04 juli 2009 18.10 uur
Wij ontvangen een mail van Jetair waarin deze ons meld dat een hotel in Egypte net heeft laten weten de week nadien te starten met werkzaamheden in het hotel. Er zal één zwembad minder geopend zijn, er kan wat last zijn in de andere blok omdat men daar moet kappen, maar de klanten mogen tijdens de dag naar een zusterhotel gaan met een minibusje om daar aan een ander zwembad te verblijven tijdens de dag. De klanten vertrokken de dinsdag erop op 08 juli.
Opzich was Jetair in orde met hun meldingsplicht, want ze verbleven nog steeds in hun hotel, het andere zwembad was nog geopend. Dus volgens de wet moest Jetair niet meer doen.
Als reiskantoor nemen wij direct contact op met Jetair en zeggen dat onze klanten niet betaald hebben voor een half hotel.
Wij krijgen direct te horen dat ze wel gedacht hadden dat Ludwig ging bellen en hadden direct al een alternatief klaar dat we aan onze klanten konden voorstellen. Een alternatief dat normaal gezien ongeveer een 300 € duurder zou zijn.
Onze klant kan op zaterdag langs komen en wij proberen nog wat meer los te krijgen... maar wij krijgen op een gegeven ogenblik zeer kort te horen : "Ludwig, Jetair is niet verplicht om uw klanten iets anders aan te bieden, wij hebben onze verlichte meldingsplicht gedaan. Moesten ze internetklanten zijn (!) zij zouden gewoonweg de mail met de werken gekregen hebben en verder gesloten zaak. Het is omdat we U kennen dat we een alternatief aanbieden voor uw klanten, een alternatief dat ons geld kost. Onze klant zegt ons OK te gaan met het alternatief want 300 € is meer dan 12000 Bfr !!!
Een uurtje later krijgen wij een telefoontje van Jetair met hun excuses voor de korte maar krachtige reactie, maar vertelde ze ons, anders blijfde gij maar proberen om nog meer voor uw klanten eruit te halen. Als ik vertel dat ik eigenlijk wel OK ben met het betere en normaal duurdere alternatief maar dat de klant eerst een keer a la carte mocht gaan eten en nu niet meer zeggen ze bij Jetair dat ze dit direct gingen doorgeven aan het hotel en dat hier wel iets aan te regelen was.
Maandag bellen we terug en krijgen we te horen dat onze klanten niet 1 keer a la carte mogen gaan eten, maar zoveel ze willen....... ze krijgen buiten normaal 300 € duurder zijnde altenatief NU OOK nog eens inplaats van een normale All Incluxive NU OOK de Ultra All Inclusive..... NOGMAALS een kadoooootje van 700 € ! Bravo Jetair ! Dit KADOOTJE van meer dan 1000 € hadden internetklanten NOOIT niet gekregen en hebben ze ook niet gekregen. Onze klanten waren op onderzoek uitgegaan. Het mooie van de zaak is dat onze klanten ons na de reis geweldig zijn komen bedanken voor het behandelen van hun dossier.
Dit hier is maar één voorbeeld waarom het beter is om te reserveren via een reiskantoor.
Het is allemaal mooi als alles loopt zo als het zou moeten lopen.... maar wat als het niet zo is. Jaarlijks krijgen wij mensen over de vloer die een probleem hebben met hun directe internetbooking ....... en dan zijn wij goed ! Sorry, maar in dit geval zeggen wij Sorry...... enkel voor onze klanten trachten wij het onmogelijke te doen maar niet voor personen die ons eerst niet kennen en nadien wel ! De smoes van.... als je dit in orde maakt , dan bestellen we volgende keer wel bij U ..... daar trappen we al lang niet meer in.
November 2008 ...... wij krijgen personen over de vloer die via Internet gereserveerd hadden bij Sunescapes .... en is die nu toch niet failliet zeker !
Via via geraken ze aan mijn GSM en hebben dan zelfs het lef om mij op een zondag te bellen om dit in orde te maken. Als we dit in orde zouden maken zouden ze wel bij ons komen bestellen. Sorry, geen dossier van ons.... en wij steken er geen tijd meer in. Ze hadden maar slimmer moeten zijn ! Wij hebben onze tijd meer dan wat ook nodig voor ONZE klanten , klanten die ons waardevoller zijn dan wat ook , klanten die ons iets gunnen !
Zijn ze in HOLLAND goedkoper ???? Je zal ons NIET horen zeggen dat dit soms niet is..... maar het is regelmatig net andersom dat wij Belgen goedkoper (EN ZEKERDER VOOR U ZIJN (zie verder)) dan onze Nederlandse Collega's. Soms is er inderdaad een prijsverschil omdat soms de vakantie-periodes anders liggen dan bij ons. In Nederland zijn vele verplichte toeslagen niet inbegrepen in de prijs, zaken die in België wel verplichtend zijn om in de verkoopprijs op voorhand aan te rekenen. Zo zijn bij ons in België bijvoorbeeld bij Thomas Cook, Jetair de annuleringsverzekering inbegrepen tot +- 625 € per persoon, zo zijn in België de verplicht bijdrage voor het Garantiefonds Reizen of tegenhanger de verzekering Financiëel onvermogen van de Europese /VSR inbegrepen in de prijs en is dit niet in Nederland. Dit alles zijn direct al een gemiddeld 6% toeslagen die bij ons inbegrepen zijn in de prijzen! U mag natuurlijk ook niet vergeten dat uw auto niet op water rijd.....met andere woorden de autorit van bij U in België naar Eindhoven of Amsterdam en terug.... dit kost U ook geld ! Waarom denkt U dat er zoveel Nederlanders hun vakantie in België komen bestellen??? Omdat wij duurder zijn? Nee hoor, omdat we dikwijls beter zijn van prijs en omdat onze aangeboden accomodaties (hotels) dikwijls van veel betere kwaliteit zijn !
Bent U uw centen kwijt als U in België een reis boekt bij een erkende Belgische touroperator mocht die failliet / in faling gaan ? NEEN .....want als U bij een Belgische erkende touroperator een reis boekt bent U automatisch hiervoor verzekerd (zonder toeslag hiervoor te moeten betalen op de brochureprijs) en krijgt U van de verzekering uw Euro's TERUG !
BENT U uw centen kwijt als U als Belg in Nederland een reis boekt bij zelfs een erkende Nederlandse touroperator mocht die failliet / in faling gaan ? JA .....want ondanks dat als U als Belg een reisboekt in Nederland U VERPLICHT bent om extra bij te betalen voor de garantiestelling kan u NIET genieten van deze garantiestelling/verzekering of hoe we het ook mogen noemen ! Buitenlanders die in Nederland komen reserveren kunnen hiervan niet genieten !Ieder jaar weer zijn er duizenden Belgen hun welverdiende Euro's kwijt in Nederland.
Hieronder enkele falingen van 2007 (juli en augustus) waar weer duizenden Belgen die hun reis reserveerden in Nederland hun Euro's kwijt zijn !
(artikels komen uit de Nederlandse vakpers )
Duizenden toeristen in moeilijkheden door problemen twee reisorganisaties
Financieel onvermogen Economy Holidays; geen Marokkovlucht UfoFlug
Een nog onbekend, maar mogelijk groot, aantal Nederlandse en Belgische toeristen is gedupeerd door problemen bij de Duitse touroperator Ufo Flug en de Nederlandse reisorganisatie Economy Holidays in Amsterdam. Deze laatste heeft donderdag 5 juli bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) 'financieel onvermogen' aangemeld. Het zou bij beide organisaties samen gaan om vele duizenden passagiers.
Economy Holidays.nl opereerde met name op Turkije waar men via internet een 'veelzijdig aanbod' presenteerde van appartementen en hotels in alle populaire bestemmingen aan de Turkse Riviera, maar ook in Bodrum, Marmaris, Fethiye en Kusadasi. De reisorganisatie deed ook zaken via de website Boekvoordelig.nl. Guestlist
Beide websites zijn uit de lucht gehaald, maar desondanks was op internet nog een 'guestlist' -een soort forum- te traceren, waarop klanten van Economy Holidays en Boekvoordelig ervaringen uitwisselden. Uit de lijst blijkt, dat het niet alleen om Nederlandse maar ook om Belgische klanten gaat. Moeilijkheden
Donderdag 5 juli heeft de organisatie aan het Garantiefonds Reisgelden gemeld, dat zij in financiële moeilijkheden verkeert en niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen. Niet op reis
Voor reizigers die bij Economy Holidays of Boekvoordelig in de komende vakantieperiode een trip hebben geboekt betekent dat vrijwel zeker, dat die niet zal kunnen worden uitgevoerd. Daarbij zou het gaan om zo'n 5000 passagiers, die hun reis wel hebben betaald, maar hun vakantie nu in het water zien vallen. Van hen zouden er zo'n 300 dit weekend op reis gaan. Het is onzeker of er voor hen op korte termijn een alternatief beschikbaar is. Moeilijkheden
De Stichting Garantiefonds Reisgelden adviseert reizigers die door de moeilijkheden bij de organisatie in de problemen zijn gekomen of dreigen te komen met de SGR of met hun reisbureau contact op te nemen. Het Garantiefonds zal in de meeste gevallen voor teruggave van reeds gestorte reisgelden kunnen zorgen. Betalingen die na 5 juli zijn gedaan worden niet meer door SGR gegarandeerd. Dit alles is dus voor de Nederlands inwoners.
Deze terugbetalingen zijn dus niet geldig voor de Belgen die in Nederland reserveerden. De duizenden (en men praat in wandelgangen van 5000 buitenlanders ( grotendeels Belgen dus ) zijn hun centen/Euro's kwijt !!!!!!)
Ufo Flug Enkele duizenden, vooral Marokkaanse, vakantiegangers die gedupeerd zijn door problemen bij de Duitse touroperator Ufo Flug (United Fly Organisation GmbH) zullen waarschijnlijk niets van de schade die zij leden terug zien. Ufo Flug voerde dinsdag 3 juli een vlucht naar Marokko met de Spaanse maatschappij Girjet niet uit, waarop ook Nederlandse en Belgische reizigers hadden geboekt. Volgens Girjet had 'Ufo Flug hen tickets verkocht, die helemaal niet bestonden'.
Meer vluchten Een woordvoerster van Girjet zei donderdag tegen het ANP, dat meerdere vluchten van Ufo Flug vanaf diverse Europese luchthavens met verschillende bestemmingen in Marokko om deze reden zijn afgelast. Exacte cijfers kon zij niet geven. In de reisbranche wordt echter gevreesd dat het bij Ufo Flug om vele duizenden passagiers gaat, vooral Marokkanen uit Nederland, België en Duitsland, die een retourvlucht hadden geboekt die door de problemen bij de Duitse reisorganisatie niet wordt uitgevoerd.
Weinig hoop Voor de gedupeerde reizigers is er weinig hoop dat zij hun geld terugkrijgen, zo vreest de Consumentenbond. De garantieregeling SGR geldt niet voor losse vliegtickets, nog afgezien van de vraag of de betrokken reisbureaus hierbij zijn aangesloten........en dus ook niet voor de vele duizenden Belgen die dachten in Nederland goedkoper op vakantie kunnen te gaan.
Niet boeken De Consumentenbond adviseert reizigers geen vluchten meer te boeken via de website van Ufo Flug, die ondanks de problemen nog gewoon in de lucht is. ‘De uitvoering is hoogst onzeker en er zijn al diverse reizigers gedupeerd', aldus een woordvoerster. ‘Girjet heeft ons laten weten dat zij stoppen met het uitvoeren van vluchten voor Ufo Flug, omdat de Duitse maatschappij betalingsproblemen zou hebben.'
Waarschuwing De Consumentenbond waarschuwde eerder dit jaar al het Nederlandse publiek om géén zaken met Ufo Flug te doen, omdat zij de betrouwbaarheid van de onderneming toen al in twijfel trok.
De Belgen is dan ook aangeraden om hun reis met meer zekerheid tot uitvoering te bestellen bij een Belgisch erkend reisagentschap.
Naar schatting van de SGR zijn tweeduizend toeristen in Turkije gestrand door de financiële problemen bij drie Utrechtse reisorganisaties, Iris Travel, Quick Travel en Speed Travel.
De Stichting Garantiefonds Reisgelden probeert hun terugkeer te regelen, nu de touroperators daarvoor niet meer de middelen hebben. SGR regelt ook de schade van de 7000 passagiers die hun geboekte en betaalde reis nog moeten maken. NIET GELDIG VOOR DE BELGEN !
OnvermogenDirecteur Michiel Plazier ( van Turkijespecialist Iris Travel meldde donderdag 8 augustus 'financieel onvermogen' aan bij de Stichting Garantiefonds. Daarnaast bleken ook de zusterbedrijven Quick Travel en Speed Travel, op hetzelfde adres in Utrecht gevestigd, in financiële problemen te verkeren. Gedupeerde reizigers krijgen hun financiële schade vergoed door de SGR.
Merken HollandFly Vliegvakanties BV handelde tevens onder de namen Iris Travel, Iris Flight Center, Iris Travel Center, Iris Vliegvacanties, ITC Travel, Master Travel Center en Plusfly. Iris Travel kan de geboekte reizen niet meer uitvoeren. Quick Travel en Speed Travel, die hun financiële problemen in vrijwel identieke bewoordingen aankondigen op hun inmiddels voor de rest gesloten websites, handelden als zelfstandige BV's. De drie bedrijven hebben een Turkse eigenaar.
Kreta Iris Travel was deze zomer extra actief op Kreta, waar begin juli zelfs een hele extra vlucht vanaf Schiphol werd uitgekocht bij de Franse chartermaatschappij Air Méditerranée.
Messteek 'We hadden net de laatste hand gelegd aan ons winterprogramma, waar we met zijn allen keihard aan hadden gewerkt en we draaiden in de actuele operatie met winst', aldus Plazier in de uitgebreide berichtgeving , waar hij verder spreekt van 'een enorme klap' en 'een messteek in onze rug'.
Claim Gedupeerde reizigers kunnen zich met hun claim melden bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden of bij het reisbureau waar zijn hun trip bij één van de in moeilijkheden verkerende bedrijven hebben geboekt. Niet geldig voor de Belgen !
Miljoenenschade Eind juli kwamen ook al duizenden Turkijegangers in moeilijkheden door financiële problemen van een tweetal Turkije-specialisten. De totale schade voor de SGR beloopt intussen al vele miljoenen euros.
Turkije - klanten TOSY Travel en MaxiSun Holland in problemen !
Reizen worden niet meer uitgevoerd door Financiële problemen !
Opnieuw zijn twee kleine reisorganisaties op Turkije in de problemen geraakt. Het gaat om Tosy Travel en Maxisun Travel, beiden op hetzelfde adres gevestigd in Rotterdam. Zij hebben donderdag 26 juli financieel onvermogen aangemeld bij SGR, de Stichting Garantie Fonds Reisgelden.
Tosy Travel BV handelde tevens onder de namen Snowplus, Sunplus en Sunsetholidays. Tosy Travel kan wegens gebrek aan financiële middelen de geboekte reizen niet meer uitvoeren. Dat geldt ook voor Maxisun Travel in Rotterdam, die donderdag 26 juli eveneens financieel onvermogen bij SGR heeft aangemeld. Maxisun Travel handelt tevens onder de namen Litoral Travel, Maxianatolia, Maxisenior, Maxisnow, Maxistudent, Maxitennis en Travel Choice. Uit de lucht
De websites van beide reisorganisaties zijn inmiddels uit de lucht. Donderdagochtend maakten Maxisun en Sunplus in een persbericht op hun websites nog bekend, dat zij geen vluchten meer zouden uitvoeren met de Turkse luchtvaartmaatschappij FlyAir. Dit in verband met de waarschuwing die FlyAir van de luchtvaartinspecties in België en Nederland had gekregen en de verscherpte controles die dat tot gevolg had.
Gevolgen Bij de twee in geldnood verkerende reisondernemingen gaat het volgens de SGR om ongeveer 2000 gedupeerde vakantiegangers naar Turkije. Van hen zijn ruim 700 al in het land. SGR zal hun terugreis pogen te regelen. Ongeveer 1250 mensen zijn nog in Nederland en zien door de problemen bij Maxisun en Tosy Travel hun vakantieplanen in het water vallen. Zij krijgen overigens wel hun geld terug via het garantiefonds. Dat lijdt door de problemen een schade van ruim een miljoen euro.
Niet geldig voor buitenlanders die in Nederland reserveerden. Die zijn hun geld kwijt !
|